Grandcrafter wrote:
Heres a little toutorial to install mods youself in 1.5.3 steamedition
This is very confusing. This is how my manually installed player cars X.M.L looks:
<!--
How to add a new car.
I. Adding a new car to menu
Each new car should be added as new <Car></Car> section. This section should be ADDED INSIDE <Cars></Cars> tag,
just like the commentary which you are currently reading. An example of such a section is situated below in paragraph III.
Following is a list of parameters, which should be specified for a new car section:
'Name' attribute - this attribute is your car identificator. All gfx and settings for cars are situated in folders
named as their respective car ID's. For example, a 'Car28' car have all its data placed in following folders:
data\gui\Common\layouts\cars\Car28\
data\gui\3di_home\imagesets\cars\Car28\
data\gamedata\cars\Car28\
data\physics\cars\Car28\
data\physics\Engine\Car28\
data\physics\Transmission\Car28\
export\anims\cars\Car28\
export\gfxlib\cars\Car28\
export\meshes\cars\Car28\
export\texturesdds\cars\Car28\
All car identifiers SHOULD BE UNIQUE. Try to create an unique and distinctive IDs so you wouldn't collide
with other user cars and future developer cars.
'ABS' attribute - this attribute defines if this car could be driven with an antilock brake system.
Values: 'true' - ABS is enabled, 'false' - ABS is disabled.
'AT' attribute - this attribute defines if this car could be driven with an automatic gearbox.
Values: 'true' - automatic gearbox is enabled, 'false' - automatic gearbox is disabled.
'MT' attribute - this attribute defines if this car could be driven with a manual transmission.
Values: 'true' - manual transmission is enabled, 'false' - manual transmission is disabled.
'DisplayName' element - this element contains a name for the car, which is displayed in the menu.
'Description' element - this element contains a description for the car, such as technical specifications,
car creator or whatever else.
All listed parameters ARE MANDATORY.
AN IMPORTANT NOTE: This file should be saved with UTF-8 encoding.
AN IMPORTANT NOTE 2: Since version 1.5.3, folder gui\home was renamed to gui\ccd
II. Defining an image for a new car.
Each new car have a default image in the menu. In order to define an own image for a new car,
one should add all necessary image files to the following path:
data\gui\3di_home\imagesets\cars\<Car ID>\
An examples of such files could be found at
data\gui\3di_home\imagesets\cars\Car01\
III. Example of new car description.
<Car Name="Shelly5000" ABS="false" AT="false" >
<DisplayName>Shelly Warsteed GT 5000</DisplayName>
<Description>
Shelly Warsteed GT 5000
Rear wheel drive
Manual transmission, 6 gears
Engine power of 5000 hp
Engine displacement 3000 cm3
Maximum speed 1000 km/h
Have your helmet on so it could be easier to pick up your head.
</Description>
</Car>
-->
<!--
Добавление новой машины.
Каждая новая машина добавляется как новая секция <Car></Car> внутрь тега <Cars></Cars>, в котором расположен
данный комментарий. Пример секции для новой машины приведен ниже.
Значения параметров:
Атрибут Name - задаёт идентификатор машины. Все графические и настроечные файлы
машины расположены в папках с этим именем. Например, для идентификатора Car01 это будут
data\gui\Common\layouts\cars\Car01\
data\gui\3di_home\imagesets\cars\Car01\
data\gamedata\cars\Car01\
data\physics\cars\Car01\
export\anims\cars\Car01\
export\gfxlib\cars\Car01\
export\meshes\cars\Car01\
export\texturesdds\cars\Car01\
Все идентификаторы должны быть уникальны.
Атрибут ABS - задаёт наличие/отсутствие антипробуксовочной системы.
Значения: true - система присутствует, false - система отсутствует.
Атрибут AT - задаёт наличие/отсутствие АКПП.
Значения: true - АКПП присутствует, false - АКПП отсутствует.
Атрибут MT - задаёт наличие/отсутствие МКПП.
Значения: true - МКПП присутствует, false - МКПП отсутствует.
Поле DisplayName - задаёт название автомобиля.
Поле Description - задаёт описание автомобиля (ТТХ и т.п.).
Все параметры являются обязательными.
Автомобили, описанные в данном файле, добавляются в меню с картинкой по умолчанию.
Чтобы задать свою собственную картинку, нужно поместить необходимые файлы в папку:
data\gui\3di_home\imagesets\cars\<Идентификатор машины>\
Примеры можно увидеть там же, например в папке:
data\gui\3di_home\imagesets\cars\Car01\
Пример описания новой машины:
<Car Name="Shelly5000" ABS="false" AT="false" >
<DisplayName>Shelly Warsteed GT 5000</DisplayName>
<Description>
Shelly Warsteed GT 5000
Тип привода: задний
Тип коробки передач и кол-во передач: МКПП, 6
Мощность двигателя, л.с.: 5000
Рабочий объём двигателя, куб.см.: 3000
Макс. скорость, км/ч: 1000
</Description>
</Car>
ВАЖНО:
Данный файл должен быть сохранён в кодировке UTF-8.
...
Начиная с версии 1.5.3, папка gui\home была переименована в gui\ccd
-->
<!-- ADD NEW CARS BELOW THIS LINE -->
<Car Name="Saturn_TJ" ABS="true" AT="false" MT="true">
<DisplayName>2006 Saturn Ion Redline</DisplayName>
<Description>
2006 Saturn Ion Redline
Max Power - 205 bhp @ 5600 rpm
Max Torque: 200 lb-ft @ 4400 rpm
Top Speed - 227
0-100kmh - 6.1 Seconds
Transmission - 5 Speed Manual
Mod by TJ - vk.com/tjccd - vk.com/tj_mods
</Description>
</Car>
<Car Name="smz" ABS="false" AT="false">
<DisplayName>ÑÌÇ Ñ-3À</DisplayName>
<Description>
ÑÌÇ Ñ-3À
Òèï ïðèâîäà: çàäíèé
Òèï êîðîáêè ïåðåäà÷ è êîë-âî ïåðåäà÷: ÌÊÏÏ - 4
Äâèãàòåëü: 8 ë.ñ.
Ðàáî÷èé îáú¸ì äâèãàòåëÿ: 346 êóá.ñì.
Ìàêñèìàëüíàÿ ñêîðîñòü: 60 êì/÷
</Description>
</Car>
<Car Name="s3d" ABS="false" AT="false">
<DisplayName>ÑÌÇ Ñ-3Ä</DisplayName>
<Description>
ÑÌÇ Ñ-3Ä
Äâèãàòåëü: 14 ë.ñ.
Ðàáî÷èé îáú¸ì äâèãàòåëÿ: 499 êóá.ñì.
Ìàêñèìàëüíàÿ ñêîðîñòü: 60 êì/÷
</Description>
</Car>
<Car Name="uaz_3303" ABS="false" AT="false">
<DisplayName>ÓÀÇ 3303</DisplayName>
<Description>
ÓÀÇ 3303
Òèï ïðèâîäà: ïîëíûé
Òèï êîðîáêè ïåðåäà÷ è êîë-âî ïåðåäà÷: ÌÊÏÏ, 4
Ìîùíîñòü äâèãàòåëÿ, ë.ñ.: 70 , ïðè 4000 îá/ìèí
Ðàáî÷èé îáú¸ì äâèãàòåëÿ, êóá.ñì.: 2445
Ìàêñ. ñêîðîñòü, êì/÷: 150
</Description>
</Car>
</Cars>
. They also won't appear in the game @ all for some bizarre reason. I wonder why that is & I need help.